DON'T BE FOOLED, WE ARE HIDEOUSLY BEAUTIFUL WHILE THEY ARE BEAUTIFULLY HIDEOUS.

Monday, August 24, 2009

Hoi Budak


Ada sebahagian kecil manusia yang secara fizikalnya dewasa, namun kebolehan emosi dan mentalitinya masih kebudak-budakkan. Ini adalah antara manusia yang I tak boleh tahan nak hadapi. Sebab bagi I, diaorang ni sangat mencabar kesabaran dan nerve you. Kalau ikutkan kepala I, I have no reserve langsung nak hulur penampar.


Serius. Umur dah 21-22-25, tapi buat perangai yang bukan-bukan. Tergedik sana-sini, as if dia masih dalam high school. Dan kadang-kadang overly touchy atau sensitif tak bertempat. I kena hadapi orang-orang macam ni once in awhile, walaupun ramai golongan macam ni sebenarnya. Cuma kebanyakkannya tak berani nak buat fiil dengan I.


Tapi once I kena, memang I akan naik baran. Malang sikitlah, golongan kanak-kanak ni ada sorang dua dalam kalangan kawan-kawan rapat I. Jadi, I selalu kena pendam dalam hati kalau I rasa tak berkenan dengan sikap kebudak-budakkan diaorang. Sampai satu tahap, I pernah rasa sakit hati yang teramat tapi I tak meletup lagi.


You bayangkanlah kalau orang nak terasa dengan you disebabkan hal kecil, you mesti rasa apa hal dia nak menggedik macam ni. Contoh, you ambil gambar berdua dengan kekasih dia, dan dia tak pasal-pasal nak merajuk cemburu bagai, padahal you dan kekasih dia berkawan baik. Ataupun, dalam situasi kekasih baru carigali bekas kekasih boyfriend/girlfriend dia semata-mata nak warn off bekas kekasih supaya tak kacau relationship you dan kekasih. Pada I, memang kebudak-budakkan. Macamlah bekas kekasih tu hadap sangat.


Ataupun kawan you terasa hati dengan you sebab you beli barang yang sama macam yang dia teringin sangat, padahal you tak tahu pun hal tu. Yang menyebabkan dia tak nak bercakap dengan you selama let say, 30 minute. You know, bila I tersepit dalam keadaan macam ni, I selalu buat bodoh, tapi dalam hati, I curse sampai puas. Kalau I rasa melampau sangat atau tengah period, memang I akan tak teragak-agak untuk tegur dia directly.


I ada expectation yang tinggi terhadap orang yang lebih tua daripada I. So kalau you tunjuk perangai budak you depan I, walhal you lagi tua daripada I, watch out la. I memang black list you. You definitely bukan dalam good book I.


Satu perangai yang I tak boleh nak terima sampai mati. Childishness.

1 comment:

  1. very true.. very true..

    to all the budak2... grow up lah.. hehe

    ReplyDelete